Blogtrottr
批踢踢實業坊 Kaohsiung 板
 
Protect Yourself & Family

Never walk alone again with MyForce personal security you keep on your smartphone. Our 5-Diamond CSAA Monitoring Agents instantly monitor all alerts 24/7 nationwide.
From our sponsors
Re: [閒聊] 潭美颱風
Aug 20th 2013, 05:52, by lenjoyn

作者lenjoyn (帶把的小喬)

看板Kaohsiung

標題Re: [閒聊] 潭美颱風

時間Tue Aug 20 05:52:11 2013

看到這一篇文就讓我想到當年的凡那比 那次颱風來 小弟當兵下部隊後第一次放假 那天早上因為風雨不大 所以我媽那一天還是出門去批魚貨(我家是菜市場魚販) 到了中午一點多 因為風雨開始變大了 我媽不放心 就說要去市場看一下早上批的魚 到了下午三點半 還沒回來... 我跟我姐兩個人超擔心的 就穿上雨衣 戴上安全帽(只是走路...) 開始兩個人的救母之旅...round1 對...只是round1 我家是沒淹水 可是慢慢向大馬路走才發現 我家是制高點啊! 旁邊每戶都演了! 而且等到快到大馬路 水已經淹到胸口了! 在往前走到大馬路 水一定到脖子 然後我當大社人當了二十多年 沒看過這樣子的水! 不對 根本沒看過淹水 現在竟然大馬路變成一條湍急的河!!! 當下就只能先放棄回家 等到五點多 水開始退了之後 round2出去才順利的把我媽給救回來... 不過那個時候水深還是有到肚子... 如果走到大社的三民路 ... 那邊還是淹到胸口 最後是母子三人 手牽手 才順利回家... -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 140.115.220.95

killseven :凡那比 再大社 橋頭 楠梓 岡山 仁武災情都挺慘的 08/20 05:54

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    qhhxf0jm2bil3 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()